Ciekawostki żywieniowe:
Tłuszcze zwierzęce zawierają wiele składników odżywczych, które
chronią przed nowotworami i chorobami serca.

Kierując się bodźcami wzrokowymi, ludzie potrafią zjeść o 70%
większe porcje jedzenia niż potrzeba.

Czerwone mięso jest bogatym źródłem wit. B12, B6, cynku, fosforu,
karnityny i koenzymu Q10, które chronią serce i układ nerwowy.

W profilaktyce udaru mózgu, a także innych chorób układu krążenia należy wykorzystywać mleko i produkty mleczne o niskiej zawartości tłuszczu.

Dziecko powinno zjadać dziennie 3 porcje produktów mlecznych, 2 porcje mięsa, 4 porcje warzyw i owoców, 4 porcje pieczywa, gdzie 1 porcja to tyle łyżeczek do herbaty ile lat ma dziecko.

Chudy twaróg i jogurt to źródło cennego wapnia oraz białka niezbędnego do budowy nowych tkanek.

Spożywanie nabiału podczas diet i odchudzania jest doskonałą tarczą ochronną dla kości, co skutkuje zmniejszeniem ryzyka osteoporozy w wieku późniejszym.

Mięso jest jednym z najwartościowszych artykułów żywnościowych, jest wysokogatunkowym i łatwostrawnym źródłem różnych substancji odżywczych, uznanym za najlepsze źródło wysokowartościowych białek, tłuszczów, witamin z grupy B i niektórych składników mineralnych.

Mięsne potrawy najłatwiej „odchudzić”, podając je z chrzanem.

Białko jest podstawą diety aktywnych kobiet. Dzięki mięśniom (zbudowanym z białka) ciało zachowuje zdrowy i jędrny wygląd.

Alternatywnym źródłem białka jest nabiał. Szczególnie wartościowy pod tym względem jest żółty ser.